Bestaat er enige twijfel dat internet de manier waarop we nu zaken doen snel verandert? Slimme bedrijven profiteren van de kracht van internet door hun diensten online aan te bieden. Laten we eens kijken hoe de kracht van internet de structuur van uw PR-campagne kan veranderen.
De eenvoudigste manier om aan de slag te gaan met een online Nieuws Vandaag PR-campagne is door gebruik te maken van het persbericht; iets waar bedrijven al tientallen jaren gebruik van maken in gedrukte media. Hieronder volgen drie tips die essentieel zijn voor het succes van een online persbericht.
Zoals bij elk type schrijven, is het gebruik van het juiste formaat de sleutel. De juiste opmaak van een persbericht lijkt veel op het schrijven van een krantenartikel. U wilt de belangrijkste informatie, zoals het wie, wat, waar, wanneer en waarom, aan het begin van de release opnemen en de minder relevante informatie voor het einde bewaren. Velen verwijzen naar dit formaat als de omgekeerde driehoek. De opwindende informatie moet allemaal in de eerste 250 woorden worden opgenomen, zodat uw lezer wordt verleid om verder te lezen. Dit is vooral belangrijk online omdat er vaak een korte samenvatting wordt weergegeven op de hoofdpagina met een link om de hele release te lezen. De meer algemene informatie, zoals de geschiedenis van een bedrijf of de zakelijke focus, moet tot het einde worden overgelaten. Dit formaat is niet alleen aantrekkelijker voor een lezer, maar ook voor een uitgever die het persbericht oppikt. Als ze de release moeten inkorten vanwege ruimtegebrek, is de nodige informatie nog steeds opgenomen.
Naast het juiste formaat is het belangrijk om de juiste woorden voor je persbericht te kiezen. Als ze correct zijn geschreven, kunnen ze effectief veel informatie overbrengen en de nodige zoekwoorden leveren om gevonden te worden door de zoekmachines. Bedenk naar welke zin uw publiek zal zoeken om informatie over uw onderwerp te vinden. De algemene regel is om de zin te beperken tot minder dan vier zoekwoorden. Nadat u wat onderzoek heeft gedaan naar de beste zoekwoorden die u kunt gebruiken, moet u ervoor zorgen dat ze slim in het persbericht worden geplaatst, met speciale nadruk op de kop, de tussenkop en de eerste 250 woorden. Probeer de zoekwoorden echter niet te forceren, ze moeten natuurlijk klinken en vlot lezen. Het te vaak gebruiken van een trefwoord wordt zelfs opgemerkt door zoekmachines en kan resulteren in lagere posities in een zoeklijst.
Het is belangrijk om links in uw persbericht te hebben die lezers naar uw website leiden. De meest effectieve link is er een die ankertekst bevat in plaats van een gewone URL. De tekst in het anker moet zijn waar uw website en persbericht over gaan; hoe relevanter, hoe beter uw resultaten in zoekmachines. Veel van de online sites die uw persbericht verspreiden, vragen extra, meestal rond de $ 200, om ankertekst in uw links te gebruiken, maar het is zeker de moeite waard. Een aantal bedrijven hebben grote winsten in hun positie in de zoekmachines opgemerkt als gevolg van een goed persbericht.
De laatste tip voor een succesvol persbericht is om het op de juiste plaatsen te plaatsen. Er zijn een aantal sites die speciaal zijn ontworpen om uw persbericht aan te kondigen. Andere nieuwsbronnen en websites kijken constant naar deze mappen om goede informatie te publiceren. Heel vaak pikken ze uw persbericht op en publiceren het elders op internet, waardoor uw persbericht en website veel publiciteit krijgen. Zorg ervoor dat u publiceert naar een aantal van de aankondigingsdirectories; dit vergroot de kans dat het wordt opgepikt door externe bronnen. Stop daar echter niet; publiceer uw aankondiging op uw eigen website. Het persbericht moet vol zijn met inhoud van hoge kwaliteit die ervoor zorgt dat de zoekmachines meer verkeer naar uw site leiden.
Al met al zijn online persberichten, als ze goed worden uitgevoerd, een effectieve manier om publiciteit voor uw bedrijf te krijgen, om uw natuurlijke zoekposities te verhogen en kunnen ze zelfs virale marketing op sociale netwerken zoals Digg activeren. De belangrijkste verkeerseffecten van persberichten duren ongeveer 2 maanden, waarbij sommige productaankondigingen jarenlang op beoordelingssites blijven staan. Een goede langetermijnstrategie om te combineren met de uitbarstingen die men krijgt van persberichten, is het publiceren van goed geschreven artikelen. Een onderwerp om op een ander moment verder op in te gaan.
Leave a Reply